2014. december 17., szerda

Volt egyszer egy Tisza...

 Ahogy az már közismert, a hétvégi menetrendváltással megszűnt az 1949 óta közlekedő Tisza-Expressz. Sokan tudják rólam, hogy nagy kedvencem volt ez a vonat, bizonyítékként álljon itt most eme képes összeállítás is, egyúttal ezzel szeretnék tisztelegni a 65 éven át Budapestet és Moszkvát összekötő járatról.

2005. novemberének egyik kora hajnalán járunk. Ebben az évben még igen korán, 6:11-re ért Debrecenbe a vonat. Képünkön a 24-es Gigant várja az indulást, az 5. vágányon.


 A jó öreg Pragotron kijelző még Tisza Expresszként aposztrofálja az azóta már gyorsvonatra lefokozott vonatot.

Az orosz csipke szinte minden hálókocsi része, mind a mai napig. :)

Egy kép még abból az időből, amikor a nyíregyházi IC-fordás Gigantok vitték a Tiszát. A képen látható halberstadti kocsikat helyjeggyel lehetett igénybe venni.

Egy keletis kép, a 19-es Giganttal.

Egyik alkalommal egy előztetés miatt meghiúsult a Tisza-fotózásom, csak egy ilyenre futotta. :)

Jujj, de imádtam, amikor szakadó hóesésben, 100-zal zúgott el. A hálókocsikban üzemelő kályhák illatait még 10 perccel később is érezni lehetett... :)

Az egykori debreceni átjárós "szpotterdombomon" halad át a Tisza, útban Záhony felé.

A 2009/2010-es menetrendváltással már lekerültek a Gigantok a Tiszáról, helyüket a Szilik vették át.

A Keletiből kanyargunk kifelé, ekkor már a Maestralról forgott át a belföldi stokk.

"Hallgasd az éjben a nyári esőt..." :) Párszor azért még jutott rá Gigant, beugró jelleggel.

 2014-ben már annyira megrövidült a vonat, hogy kiszorult a Keleti csarnokából.

 Elkérkeztünk az utolsó Tiszához. A Moszkva felől érkező vonatot a 20-as TRAXX hozta.


Az utolsó kihaladás a Keleti pályaudvar felé...

És végül a legutolsó Tisza. 65 évig szállította az utasokat.

Az utolsó debreceni érkezés, és kürtszótól hangos indulása. Egy korszak lezárult.

Ezzel bejegyzésünk végére értünk. Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!