Ahogy az már közismert, a hétvégi menetrendváltással megszűnt az 1949 óta közlekedő Tisza-Expressz. Sokan tudják rólam, hogy nagy kedvencem volt ez a vonat, bizonyítékként álljon itt most eme képes összeállítás is, egyúttal ezzel szeretnék tisztelegni a 65 éven át Budapestet és Moszkvát összekötő járatról.
2005. novemberének egyik kora hajnalán járunk. Ebben az évben még igen korán, 6:11-re ért Debrecenbe a vonat. Képünkön a 24-es Gigant várja az indulást, az 5. vágányon.
A jó öreg Pragotron kijelző még Tisza Expresszként aposztrofálja az azóta már gyorsvonatra lefokozott vonatot.
Az orosz csipke szinte minden hálókocsi része, mind a mai napig. :)
Egy kép még abból az időből, amikor a nyíregyházi IC-fordás Gigantok vitték a Tiszát. A képen látható halberstadti kocsikat helyjeggyel lehetett igénybe venni.
Egy keletis kép, a 19-es Giganttal.
Egyik alkalommal egy előztetés miatt meghiúsult a Tisza-fotózásom, csak egy ilyenre futotta. :)
Jujj, de imádtam, amikor szakadó hóesésben, 100-zal zúgott el. A hálókocsikban üzemelő kályhák illatait még 10 perccel később is érezni lehetett... :)
Az egykori debreceni átjárós "szpotterdombomon" halad át a Tisza, útban Záhony felé.
A 2009/2010-es menetrendváltással már lekerültek a Gigantok a Tiszáról, helyüket a Szilik vették át.
A Keletiből kanyargunk kifelé, ekkor már a Maestralról forgott át a belföldi stokk.
"Hallgasd az éjben a nyári esőt..." :) Párszor azért még jutott rá Gigant, beugró jelleggel.
2014-ben már annyira megrövidült a vonat, hogy kiszorult a Keleti csarnokából.
Elkérkeztünk az utolsó Tiszához. A Moszkva felől érkező vonatot a 20-as TRAXX hozta.
Az utolsó kihaladás a Keleti pályaudvar felé...
És végül a legutolsó Tisza. 65 évig szállította az utasokat.
Az utolsó debreceni érkezés, és kürtszótól hangos indulása. Egy korszak lezárult.
Ezzel bejegyzésünk végére értünk. Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!