A Kárpátbusz blog egyik szerkesztőtársával, Renccámvadásszal régóta tervezgettük már, hogy kocsival kellene fotótúrákat lebonyolítani. Ez idén június elején el is érkezett.A túránk annyira jól sikerült, hogy további hasonló túrákat is lebonyolítottunk, a mostani bejegyzés megjelenésekor már 4 túrán voltunk túl, amik mind bemutatásra kerülnek majd a részünkről. :)
Naná, hogy kedvenc megyénkben, Borsod-Abaúj-Zemplénben kellett elkezdenünk a sorozatot. :) De ennyire még nem szaladunk előre, a 0. nap délutánján még azért kiugrottunk Hajdúszoboszlóra, hiányzó rendszámaink számának csökkentése érdekében. :) A BCB-202-essel Renccámvadász jön, én addig meg hozok egy képet az FJP-733-asról. :)
FJP-733
Miután kifotóztuk magunkat elindultunk hazafelé, majd otthon még utoljára átbeszéltük a másnapi túránk részleteit.
Másnap igen korán, 4:30-ra állítottuk ébresztőinket. Összepakolásztunk, megvártuk az 5 órát, feltankoltunk némi csavart baconös kiflivel és csokis csigával Lejla néninél, majd 5:10-kor menesztés.
Első megállónk nem volt messze, a közeli Thomas Mann utcán futottunk össze Komáromiék AVC-930-asával.
Katt-katt, indulás tovább. A Doberdó-Böszörményi kereszteződésnél még
belebotlottunk Kovácsék FIS-257-esébe, arról a képet a másik írásban
keressétek. :)
Ezután már semmi akadálya nem volt továbbhaladásunknak. Józsa, Hajdúböszörmény (szigorúan 50-nel!), Pród, Görbeháza, Polgár... 6 óra után nem sokkal futottunk be Tiszaújvárosba. Csak nem most lesz a Jabil-műszakváltás? Na akkor várjuk meg. :)
Ezután már semmi akadálya nem volt továbbhaladásunknak. Józsa, Hajdúböszörmény (szigorúan 50-nel!), Pród, Görbeháza, Polgár... 6 óra után nem sokkal futottunk be Tiszaújvárosba. Csak nem most lesz a Jabil-műszakváltás? Na akkor várjuk meg. :)
A debreceni dolgozókat már nem a Borsod Volán, hanem egy miskolci vállalkozó hozza-visszi. Képünkön az FLZ-184-es viszi haza az éjszakás dolgozókat.
Miután 700 embert küldött el a Jabil, arra a megmaradt kevés dolgozóra már a Sprinter is bőven elég...
Miután elvonultak a buszok, benéztünk még az Autóbusz-állomásra is.
HLD-899
Az éppen bent parkírozó buszok kilövése után folytattuk utunkat. Sajószöged, Nagycsécs, Nyékládháza, Mályi. Miskolcra a reggeli csúcsban értünk volna be, ezért inkább kikerültük az M30-as ingyenes szakaszán. 10 perccel később már a 3-as főúton haladtunk tovább, Szikszó felé.
Sajnos az égiek nem voltak túl kegyesek hozzánk, Aszaló után el kezdett cseperegni az eső is.
A halmaji elágazás után Baktakék felé vettük az irányt. Míg én a vezetéssel vagyok elfogalva, Renccámvadász a menetrendeket bújja. Így tudtuk meg, hogy a BHR-031 a baktakéki járattal pár perc múlva jön velünk szembe. Így Léh határában lehúzódtam az út szélére, és vártunk.
BHR-031 - üdvözletünket küldjük a vezér úrnak! :)
Folytattunk utunkat Renccámvadász kedvenc helye, Baktakék felé. Ott egy újabb buszra vártunk, ami meg is érkezett LVG-285 személyében.
LVG-285
Baktakékről a szerpentinen szépen leereszkedtünk Forróra, majd ismét felhajtottunk a 3-as főútra. Utunkat folytattuk Hidasnémeti felé. Sajnos az eső kezdett egyre jobban esni, 80 fölé nem is nagyon tudtam menni.
Hidasnémetiben aztán a nagy szárazság fogadott. A vasútállomáson csak egy szem kis-Credo volt. Így fotótéma híjján benéztünk a vasútra is.
A szlovákok 362-es típusú, Ász becenevű reklámmozdonya egy tehervonatra várt a magyar határállomáson.
Ezután egy kisebb falujárás következett Boldogkőváralján át Encsre. Encsen meglátogattuk az autóbusz-állomást. Kilőttük az órás eresztést, majd lassan továbbálltunk.
JMN-862.
Az encsi bolyongás során találtuk meg ezt az Irizart, aki a közeli uszodába hozott iskolásokat.
Forró, Csobád, Halmaj, Kiskinizs, Hernádkércs. Itt tettünk egy 10 perces kitérőt Felsődobszára, ahol kilőttük az LWA-391-et és LGN-637-et. Vissza Hernádkércs, majd Nagykinizs, Szentistvánbaksa, Megyaszó. Renccámvadász újabb buszt vélt felfedezni a menetrendben, így Megyaszó és Legyesbénye között félúton félreálltunk. Jött is a JIN-713, ami Szerencsről szaladt ki Megyaszóra.
JIN-713.
Legyesbénye és Bekecs érintésével végül befutottunk Szerencsre, a vasútállomásra. A kocsi leparkolása után futott be Miskolc felől az Aranykerekű, 3 Bhv kocsi társaságában. A vonat továbbközlekedett Nyíregyházára.
V43 1156, alias Aranykerekű
Az egykori önkormányzatis JLZ-533, már sárgán.
BPR-163.
Miután itt is kifotóztuk magunkat és a közeli csokiboltban feltankoltunk némi édességgel, továbbmentünk Miskolcra. Félúton azért tettünk egy 10 km-es kitérőt Tiszalúcra, ahol a helyi járatot a miskolci üzemegység egyetlen 266-osa végezte.
BPR-154.
A kitérést követően továbbmentünk Miskolcra. Egy korábbi miskolci túránkon már tapasztaltuk, hogy osztálykirándulós időben igen sok maszek jár ki a diósgyőri várhoz. Sajnos pont a városba való beérkezéskor csapott le egy nagyobb vihar a városra, így a Selyemréten kivettük a műszaki pihenőt és Dankó rádiót hallgattunk. :)) Egy fél órás kényszerszünet után, tovább tudtunk indulni. De mivel az amúgyis nehézkes miskolci közlekedést csatornázási munkálatok is nehezítették, és a lábamnak is jár a pihenés, ezért villamossal mentünk el Diósgyőrbe. Sajnos az eső sok osztályt elzavart, így összesen csak 2 maszekot láttunk a helyszínen. Az egyik ez a Setra volt.
LLF-708
A sikertelen kiruccanás után visszamentünk Selyemrétre a kocsihoz. Pont itt várakozott ez a Homm-os Merci is.
Ha már Miskolcon járunk, sosem maradhat ki a Búza tér. Átálltunk a piac parkolójába, dobtunk be némi aprót az automatába, majd következhetett 40 percnyi fotózás. :)
JLA-457
FKB-434 és JPE-638.
Miután itt is csökkentettük pár hiányzónkat, elindultunk hazafelé. Délután 5 óra felé jártunk már, amikor ismét Tiszaújvárosba értünk. Benéztünk a buszvégre, majd pár kattintás után megnéztük az esti Jabil-műszakváltást is.
EZW-737
MIS-751, ex. JMN-950
Credo még ma nem szerepelt, itt az idő. :) LHT-929 hasít a bérletes Jabilosokhoz, majd továbbindult Tiszavasvárin át Hajdúnánásra.
A buszok levonulása után mi is elindultunk hazafelé. A Tisza hídon aztán beértük az LHT-929 - LTG-524 - HCA-452 - FSJ-928-as rendszámú járgányok által alkotott konvojt. A konvojon való átverekedés után betértünk Polgárra, ahol a négy autóbuszt még egyszer megfotóztuk.
HCA-452
Az FSJ-928-as rendszámú MarcoPolo sofőrje igencsak élvezte a kitüntetett
figyelmet, ezért, hogy feldobjuk a hazaút hangulatát, bevártuk
Görbeháza után (kép Renccámvadásznál), majd Hajdúböszörményben, az Autóbusz-állomáson is. A sofőr úrnak ezúton is köszönjük együttműködését, és üdvözletünket küldjük. :)
FSJ-928
Ezután már csak egy rövid, eseménytelen, 10 km-es út vár ránk. Hazaértünk, kocsit leparkoltunk, vacsora a Mekiben, majd eltettük magunkat másnapra, amikor is egy újabb fotótúra várt ránk. De ezt majd egy másik posztban... :)
Köszönöm figyelmeteket! :)