2014. január 12., vasárnap

Az első túra

Az év első fotótúrájára igen korán, már január 2-án megesett. A Kárpátbusz blog társszerzőjével, Renccámvadásszal ezúttal Nyíregyházára látogattunk el, ahol a hiányzó Szabolcs Volános buszok pótlása mellett az idekerülő kölcsönbuszokat is igyekeztünk elcsípni. A túra Renccámvadásszal már 1-jén délután elkezdődött, hogy egy kis Hajdú Volánt is tudjunk fotózni. :)

Az utolsó hiányzó Hajdú Volános E94-esem volt a GSZ-339, ez végre össze is jött ekkor. Nem volt hiábavaló nekem is kijönni ide. :)

A Hajdúszoboszló - Szeged járatot aznap ez a Tisza Volános autó vitte.

A fenti képen sem voltak már jók a fényviszonyok, ezért lassan továbbálltunk a főtérre. Renccámvadász lőtt egy pár képet a debreceni karácsonyi díszkivilágításról, illetve a mi fényvillamosunkról is. Ezután végre ismét utazhatott egy Alfa Civis 12-essel, amire már oly' régóta vágyott. :)) A Főnix Csarnok parkolójában végre lefotózhatta a Deb-Clean-es ELK-668-as Ikarus 260-ast is, míg én "tüzeskedtem" egy sort. :) Ezekkel a képekkel majd Ő fog jönni. Ezután hazasétálás következett, majd kaja és alvás. Másnap 5:30-kor ébresztő. :)

2-án reggel első utunk a nap főtámogatójához, a Lejla Pékséghez vezetett. :)) Péksütik feltankolása után pedig kigyalogoltunk Debrecen-Csapókert mh-re, ahol a 6140-es számú személyvonatra szálltunk fel, ami Nyíregyig repített bennünket. 7:15-re futottunk be a szabolcsi megyeszékhely vasútállomására. Mivel még nem voltak jó fények, ezért megvártuk az éppen akkor még 2013. december 31-e óta úton levő Tisza nemzetközi gyorsvonatot is. A vonatot a 17-es Traxx húzta, az állomásra való érkezésről következzen egy videó.

Lassan alakultak a fények, így következhetett kezdésnek egy fotózás a Vasútállomás előtti tárolón. Következzen innen egy kép, a GXD-422-es rendszámú Ikarus 263-asról.

Miután "kicsengettük" (mert már oly' divat használni ezt a szót, sőt, már magát a "divat" szót is) az itt parkoló járgányokat, továbbálltunk a szomszédos Autóbusz-állomásra.

A Trans-Tour Setrái is már megszokott látványnak minősülnek a pályaudvaron.

A 'szalkaiak E95-öseinek egyike.

Tanszüneti menetrend lévén pangás volt a pályaudvar melletti tárolón. De hát mit tegyen az ember, ha folyamatos műszakban dolgozik, és csak ekkor ér rá? :)

A Borsod Volán sátoraljaújhelyi üzemegységéhez tartozó BPR-637-es Ikarus 280-as érkezik meg Ricséről.

A Volánbuszos különítmények közül egyedül csak a HPK-254-es dolgozott aznap.

AVE-226.

Ezután egy kis időre kitelepültünk a Petőfi-Széchenyi utcák kereszteződéséhez, hogy a buszvégről kijövő buszokat is lefotózhassuk.

A polgári Ikarus-találkozók "törzsvendége" :)

CTB-681.

GNW-044, mögötte az FKF-575. Azzal a képpel Renccámvadász fog jönni. :)

Ezután visszamentünk a Vasútállomás elé napijegyet venni, majd 4-es busszal kiugrottunk az Orosi út mellé, ahol meglátogattuk az egykori BKV-s 06-15-ös Ikarus 260-ast, valamint a GOX-780-as Ikarus 280-ast. Renccámvadásszal a blogírás elején megegyeztünk, hogy - néhány kivételtől eltekintve - nem rakunk fel ugyanarról a buszról mind a ketten képet. Érdemes tehát az Ő posztját is elolvasni, mivel olyan képek is lesznek, amiket én a sajátomba nem raktam. :) Így jövök én most a 06-15-tel, a csukit pedig nála keressétek. :)

Az infóért szeretnénk köszönetet mondani a CsigaOvi blog szerkesztőjének, bop308-nak. :)

Visszatértünk a buszvégre. Nem hiába, ugyanis akadtak bent érdekességek. :)

JSZ-376.

Egy frissen átfényezett Autosan, ami még nem kapta meg a cégjelzést.

LHD-756.

Egy Hajdús bérlemény. MKS-501, ex. LOL-836, ex. HOB-391.

Visszatértünk a Vasútállomásra, ahol még gyorsan szétnéztünk a tárolón, majd kimentünk a Szabolcs Volán telephelyéhez. Kíváncsiak voltunk, hogy mely buszok vannak bent. A Volánbuszos különítmény mellett itt parkolt még a Somló Volántól kölcsönben levő FKN-358-as Credo is. Sajnos egész nap a telepen állt (vagy csak éppen elkerülhettük egymást), így arról nem készült kép.

LHD-755.

Ezután kajaszünet következett. A Mekibe való menet a belvárosban meg lefotóztuk a nyíregyházi villamosnak emléket állító kiállított villamost.

A kajaszünet után a Sóstói úti kórház mellé vezetett az utunk. Ez volt az utolsó csomópont ahol fotóztunk, ezután már csak a buszvégen tevékenykedtünk.

Üdv a sofőrnek! :)

Visszatértünk a buszvégre, még egy párszor elkattintgattunk. Aztán jöhetett a hazaindulás. Rám egy laza fél órás, Renccámvadászra egy három órás utazás várt. :)

Imádom ezt a fotóhelyet... :)

A posztot ezzel a képpel szeretném zárni. Köszönöm a figyelmet! :)