2013. december 31., kedd

Évértékelés

Elérkezett az év utolsó napja is, itt az ideje az évértékeléseknek is, ami a "szomszéd blogokhoz" hasonlóan tőlem sem maradhat el. :) Nézzük is akkor.

Kezdésnek a januárt és a februárt összevonom, mivel az első két hónapban a Hajdú-Bihar - Szabolcs-Szatmár-Bereg - Borsod-Abaúj-Zemplén megyei "bermuda-háromszögben" vesztem el, amely látogatások nem kifejezetten a járműfotózásra irányultak, de azért volt rá lehetőségem. Lássunk tehát innen egy válogatást. :)
 
Az év első rendszáma...



 A Szabolcs Volános GXD-421-et a Sóstói úti kórháznál fotóztam meg, amint indulni készül a 8A-s viszonylaton.

 Miskolc, Búza tér.

Miután a Kékesbusz Mercedesei elkerültek Debrecenből, a Mátra Volán javarészt Credot szokott küldeni. Üde kivételek azért akadtak... :)

 Encs, Autóbusz-állomás

Egy "új" magánbusz Debrecenben - Egyelőre nem tudni, hogy melyik cégé ez az ex-Körös Volános E98-as. Sejtéseim vannak, de nem kívánnám elkiabálni, nem szeretnék "félinfós" lenni. :)

Márciusban aztán kezdett beindulni az élet: a szokásosnak vehető keleti bermuda-háromszöges túrázások mellett megejtettem az első fotótúrámat is, Szolnokon. :)

Megyaszón se sokan fotóztak még buszt... :)

...de valószínűleg én vagyok az első buszfotós, aki Szentistvánbaksán fotózott buszt. :)

És mi a helyzet Bekeccsel? :)

Kedvenc hazai helyszíneim közé tartozik Lillafüred. Ha itt járok, a kisvasút sem maradhat el. :)

Az első igazi nagy túrám Szolnokra vezetett, ahol egy igen termékeny napot tudhattam magam mögött. Aki nem olvasta, vagy újra kedve lenne megnéznie, az kattintson IDE. :)

Márciusban érkezett meg az első 5 db Scania-HIGER Touring HD típusú autóbusz a Borsod Volánhoz.

A szokásos Nyíregyháza se maradjon már el... :)

Áprilisban ismét beragadtam Keletre, de azért a szokásos helyek mellett igyekeztem pár újabb helyre is eljutni.

Ha Ónod, akkor vásár. :)

A már lassan szokásossá váló Búza tér...

Ekkor még nem sejtettük, hogy hamarosan új szolgáltató lesz a méhészföldi járaton...

Egy gyors kapáslövés Tiszaújvárosból, míg megpihentünk. Majdnem ott ragadtam... :)

A debreceni default fotóhelyem.

 3-as főúton, a halmaji elágazásnál Karosát fotózni - pipa. :)

Egy újabb nyíregyházi kép, ezúttal egy magán szereplővel. :)

Májusban aztán ismét felpörögtek az események. Nyíregyháza, Borsod, Békéscsaba, Gyula, és az első CAF Debrecenben. :)

Újabb buszok kerültek kölcsönbe a Szabolcs Volánhoz... Ez lassan már poszt-gyanús lesz... :)

Az egykori Kapos Volános, majd DKV-s 280-as Debrecen határában, magára hagyva...

Indul az osztálykirándulós szezon...

 Békéscsabára is sikerült eljutnom...

... és Gyulára is kiugrottam már. :)

És még a Mátyás-TRAXX-szal is összefutottam itt. :)

Az első CAF-ka is megérkezett a Cívisvárosba.

A szokásos nyíregyi kép...

Majd végül egy magánbusz Kiskinizs határából.

Júniusban Debrecen mellett leginkább ismét Borsodban tevékenykedtem. A hónap elején Renccámvadásszal jártuk be Miskolcot, majd a Múzeumok Éjszakája programsorozat keretében a miskolci fűtőházat is meglátogattam, valamint a 2. CAF-ka mellett visszaérkeztek Debrecenbe a T&J-nél kölcsönben levő MAN-ok.
Június elején Renccámvadásszal Miskolcot baragoltuk be, hogy az MVK-s és Borsod Volános járművek mellett magánbuszokat is fotózzunk. Nem jöttünk hiába. :) 

A tartalékok tartaléka Hernádkércsen...

Egy magyar Travego a magyar-szlovák határtól pár km-re...

A 2. CAF sínre helyezése...

Egy igen durva együttállás...

Szili a levegőben - avagy Múzeumok éjszakája, Miskolcon. :)

Egy igen jó fotóhelyet fedeztem fel Borsodban, innen a 2014-ben még láthattok majd tőlem képeket. :)

 Szombat esti party Roburral.

Az egyik nagy visszatérő...

Júliusban Kecskemétre vetett a sor, egy véletlenül kivett szabadság miatt. A táv miatt csak egy bő fél napra terveztem, de ide jövőre ismét szándékszom eljönni. Emellett katonazenekari fesztivált rendeztek Debrecenben, megérkezett a 3. CAF, és megejtettem egy budapesti túrát is. Végül következhetett a pihenés, Görögországban. :)

Honvédségi E95-ösből sem volt még eddig sok képem...

Házhoz jött a rendszám... :)

A kecskeméti túra is igen jóra sikeredett, hiába voltam ott csak egy fél napot.

A 3. CAF összeszerelése...

Ha már Budapesten jártam, a VT-s Citaroi sem maradhattak ki.

Hajnal Macedóniában.

Azért a busznak is jár egy kis pihenés. :)

Az augusztus elsősorban a pihenésről szólt, de nem kellett meghazudtolni magamat. :) A görög nyaralás alatt ellátogattunk Thessalonikibe, de itthon se unatkoztunk: Régi vágyamat sikerült valóra váltani a kassai kiruccanással. :) A Hajdúszoboszlói II. Kamionos Fesztiválra idén végre sikerült eljutnom, és természetesen most sem maradhatott el Borsod megye sem. Hiába, sorsod Borsod! :)

Thessaloniki, Fehér torony. Aki további képeket szeretne látni az útról, az kattintson IDE. :)

A kihagyhatatlan Búza tér... :)

 Az idei nyár is bővelkedett zivatarokkal rendesen.

A kassai túra képeiért katt IDE. :)

A miskolciak 2. Škoda-villamosa érkezésekor is jelen voltam.

A szoboszlói kamionos találkozó is tartogatott egy és mást. :)

Szeptemberben sem unatkoztam ám. A terítéken: Szeged és Polgár. :)

Szegedre is több napra érdemes menni. Meglátjuk, mit hoz a jövő. :)

Polgár. Nem fűznék semmit se hozzá. :)

 A 4. tuját is meghozták a spanyolok. :)

 Rég volt már nyíregyi kép... :))

Októberben végre sikerült eljutnom Nagyváradra, ahol valamikor 2004 körül jártam utoljára. Emellett még jártam Egerben, Szerencsen és Nyíregyházán is.

A nagyváradi utat is meg kell majd ismételni valamikor, de majd már csak kocsival...

Csak a szokásos... :)

Vasárnap esti csendélet a szerencsi vasútállomáson...

 Egy wellness-hétvége alkalmával jutottam el Egerbe.

Tudom, unalmas már, de nem hagyhattam ki ezt a járgányt se. :)

A Mizo-busz Debrecenben is megfordult.

November elején Budapestre látogattam el megint, ahol ismét Renccámvadász volt segítségemre. Emellett javarészt itthon "tevékenykedtem".

 Renccámvadász kedvéért... :)) A budapesti túra képei ITT érhetőek el.

Az "új" méhészföldi járat vezérkocsija.

November vége felé ismét Budapesten jártam. Ámbár ez a túra inkább a városnézésről szólt, azért itt-ott csak belebotlottam pár buszba. 

 A december már igen lightosra sikerült. Egy bécsi adventi városnézésen és egy 15 perces tiszaújvárosi fényképezésen már csak egy karácsony előtti miskolci fotózásra futotta. 

Egy bécsi Citaro a VIC-nél.

Jabil-műszakváltás Tiszaújvárosban.

Ennyi volt számomra 2013. Ahová terveztem eljutni idén, hellyel-közzel sikerült, de van még mit bepótolni. :) Köszönöm a bő fél éves figyelmeteket, találkozunk jövőre. Minden kedves Olvasómnak sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánok! :)