Régi vágyam volt már Kassára eljutni, de néhány visszakozó körülmény miatt ezidáig nem került sor. Ám egy hirtelen jött ötletnek köszönhetően végül mégis sikerült megoldást találnunk a problémára: Irány Kassa, vonattal! :)
Forró-Encs állomáson szálltunk fel a Hernád EuroCity-re párommal, aminek végállomása a Kojsói-havasok lábánál elterülő város. Sajnos Encsen nincs nemzetközi menetjegykiadás, de egy gyors telefonálásnak köszönhetően Hidasnémetibe érve már ki is állították számunkra a jegyet. A határállomásra érve szembesültem azzal, hogy valaki már megvette előlünk a számunkra kiállított jegyet, de a 10 perces tartózkodás és gépcsere miatti várakozásba még bőven belefért az új jegy kiadása.
Hidasnémetitől már a ZSSK mozdonya és személyzete veszi át az irányítást. Az eddigi V43-asunk helyett most már egy szlovák 163-as sorozatú villamosmozdony visz minket tovább a végéig, ami annyira nem is volt már messze egy rövidke fél órás utazás után futottunk be a kassai pályaudvarra. Leszállás után egy kis fényképezésbe kezdtem, de nem jártam sikerrel, mivel egyedül csak a Tiszacsernyőre közlekedő személyvonat szerelvénye állt jó fényekben.
A Tiszacsernyőig közlekedő személyvonat az állomás 4. vágányán várt az indulásra.
A Vasútállomás elhagyása után egyből be is néztünk a közvetlen szomszédságban található Autóbusz-állomásra is. Sajnos itt sem voltak a legjobbak a fényviszonyok, de egy pár képet itt is sikerült készítenem.
A Varannóig közlekedő Karosa hamarosan indul.
Az állomáson pihenőjüket töltő buszok egyik része.
Szétnéztünk még a Vasútállomás előtti téren, ami javarészt a villamosokban bővelkedett.
A Krematóriumig közlekedik az 5215-ös számú Karosa a 35-os viszonylaton.
A nap folyamán egy személygépkocsin kívül ez volt a másik magyar rendszám, amit Szlovákia második legnagyobb városában láttunk, ami tulajdonképpen nem meglepő... Mi is ezért tettük le a voksunkat a vonat mellett, mivel a magyar rendszámú gépjárművek nagy veszélynek vannak kitéve a városban, és Szlovákia más területein... (feltörések, rongálások, karcolások...)
Az 534-es pályaszámú Tatra KT8D5 típusú villamosa az állomás előtti hurokvágányon tölti a pihenőjét.
Útban a belváros felé... A 382-es pályaszámú Tatra T3SUCS típusú villamos a Vasútállomás felé tempózik.
Már a belvárosban járunk, a Hilton Hotel közvetlen szomszédságában, ahol már az új színterveknek megfelelően lefestett Tatra villamost is fotóztunk.
A város szívében található az Árpád-házi Szent Erzsébet tiszteletére szentelt Szent Erzsébet-dóm.A tornyába 166 lépcsőfokon keresztül lehet feljutni, érdemes felmenni oda. :)
A Szent Erzsébet-dóm oltára.
Közvetlenül a dóm mellett áll az Orbán-torony.

Az 509-es Tatra KT8D5 a Béke téri végállomásra érkezik.
Bárcára, Kassa egyik településrészére igyekszik a Dopravný Podnik 364-es pályaszámú Tátrája.
A cég egyetlen Vario LF típusú villamosa. Sajnos csak hátulról sikerült elcsípni, de később szemből is sikerült egy képet csinálnom. :)
Egy rövid séta után értük el az Eperjes felé vezető utat. Kassán gázüzemű autóbuszok is jelen vannak, a képen látható típus a TEDOM C12G.
Egy újabb gázos autóbusz, egy Irisbus Citelis 18M.
Egy tipikus, csehszlovák masina. A 72-es viszonylaton fotóztam a 1010-es pályaszámú Škoda 15Tr10-es típusú trolibuszt.
A Szent-Erzsébet dóm tornyába is felmehettünk. Kemény 166 lépcsőfokon sikerült felmásznunk rajta, illetve le is kellett jönni. Volt izomlázunk, nem gyengén, de azt hiszem, a látvány kárpótolt. :)
Egy visszatekintés a toronyra.
Visszatértünk - egy kis árnyékban való ücsörgés után - a Hilton Hotel mellé, mivel itt volt a legnagyobb forgalom. Gondolom ez a képről is kiderül. :)
3 darab Solaris Urbino 18-assal rendelkezik még a cég, ezek közül kettőt sikerült lefotóznom.
Karosa B732.1652 1990-ből. :)

"Gyááá, de szííípek vagytok ottan hátul heee!"
Egy újabb Solaris, ezúttal egy Urbino 15-ös. 35 darabos a flottájuk ebből a típusból.
Hm... Na igen... :))
6 db Ikarus 415-ös lelhető fel még a városban. Közülük kettőt is sikerült elcsípnem. Az 5001-es számú járgány Kassa, és talán Szlovákia leghírhedtebb telepére, a Luník IX-re tart. Google StreetView-on is érdemes megnézni a környéket...
Jöjjön még egy kép a Vario LF-ről.
A kocka-Karosák sem haltak még ki a városból.
Ami elromolhat, az el is romlik... Sajnos az 5001-esnek akadtak problémái, de az elhárítás rajta volt az ügyön...
Egy utcával arrébb viszont az 5006-os pályaszámú társa már nem volt ilyen szerencsés...
A Hilton Hotelnél időközben a Nap már az ajtós oldalt sütötte.
A délelőtt már fotózott 380-as Tatra ismét a fényképezőm elé került.
Karosa B932E.1690 1999-ből. Az 5222-es kocsi garázsmenetként közlekedett...
Utolsó buszos kép Kassáról, persze, hogy Karosáról...
Zárásként még a vasútállomáson fotóztam egyet. Az Eperjes felé távozó, a 163 110-es pályaszámú mozdonnyal vontatott személyvonat után pedig felszálltunk a vonatunkra, és jöhetett a hazaindulás. Ezzel a bejegyzésünk végére értünk, köszönöm a figyelmet! :)