2013. október 15., kedd

"Villámlátogatás" a napfény városában

A "Dunán inneni Volán-fotózás" című projektem keretében egy újabb városba látogattam el: Szegedre. Sajnos hiába van Szeged ugyanakkora távolságra Debrecentől, mint Budapest (225 km), megfelelő közlekedési eljutás hiányában "csak" 6 óra állt rendelkezésemre. Odaútban a MÁV szolgáltatását vettem igénybe, mégpedig a már számtalan túrám során használt 6007-es számú, a Debrecenből hajnalban, elsőnek induló, Nyugati pályaudvarig közlekedő személyvonattal, amivel Ceglédig utaztam. Sajnos azonban egy éjszakai felsővezeték-szakadásnak "köszönhetően" cirka 40 perces késést sikerült már az elején, Hajdúszoboszlón összeszednünk. Így sikerült elbuknom a ceglédi csatlakozásomat is. Szerencsére Budapest és Szeged között óránként járnak a vonatok, így - ugyan egy órás késéssel, de - nem buktam el teljesen a szegedi fotótúrámat. A ceglédi kényszerpihenőt igyekeztem volna fotózással kitölteni, de mivel a vasútállomás közvetlen szomszédságában található autóbusz-állomás kongott az ürességtől, csak pár vasúti képre futotta.

Nemsokára indul Szolnokra a 2830-as számú személyvonat.

Szegedre 9 óra után pár perccel futottunk be végül. Rögtön egy napijegy-vásárlással kezdtem, majd az Indóház téren kezdtem egy rövid fotózásba. 

A LIF-765-ös rendszámú Mercedes Conecto G a Gőz utca felől érkezik meg az Indóház térre.

A téren nem volt akkora forgalom, így továbbálltam. Végre kipróbálhattam Szeged legújabb zászlóshajóit, a PESA Swing 120Nb típusú villamosokat is. A 106-os pályaszámú tujával utaztam tovább. Eredeti úticélom a Széchenyi tér lett volna, ám útközben, a Somogyi utcánál megpillantottam a ma már kávézóként működő 1950-es pályaszámú villamost, ezért egy rövidke útmegszakítás következett. Ez a része a villamosvonalnak amúgy nagyon hangulatos.

Az egykori 7-es villamosnak állít emléket az 1950-es pályaszámra keresztelt tuja. 

A rövidke útmegszakítás után folytattam utamat a Széchenyi tér felé. A következő villamosra várva érkezett meg a 108-as pályaszámú PESA.

Következő úticélom a tehát a Széchenyi tér környéke, valamint a Belvárosi híd. A napfény városában aznap nem sok fény jutott, ámbár hiába próbálkozott a nap kisütni, a felhők ezt megakadályozták ebben. :) 

A Tisza Volán kötelékébe tartozó JAW-728-as Volvo 7700-as a Széchenyi téren utascserézik, a 71-es viszonylaton.

A Belvárosi hídon is akadt fotótéma rendesen, de sajnos a sok biciklis miatt nehézkes az itt fotózás. Mindenesetre megpróbáltam, és mivel a forgalom is elég magas itt, nem kellett szentségelni, ha egy kép nem jött össze egy belejövő bicajos miatt. :)

 Szeged, Tisza, szerelem, Conecto. :)

Egy tanulójáratot is sikerült elcsípnem, a T-709-es Škoda-troli személyében.

A nap első 200-asa. De nem is az utolsó... :)

A hídra kapaszkodik fel a HCT-518-as rendszámú gázos Ikarus 260-as.

Utcakép, trolival.

A Belvárosi hídon történő fotózás után a Mars téri autóbusz-állomás felé vettem az irányt. Mivel a szegedi autóbusz-állomáson tilos (vagy engedély-köteles) a fotózás, ezért kimaradt a treffen való fotózás, ellenben a környékén igen élénk a forgalom. 

"- Mikszáth Kálmán utca, végállomás..."

Facebook-oldalunk nap képe rovatában már szerepelt az ARC és az SZKT közös alkotása, az SZKT-ARC Tr 187-es típusú trolibusz, most se maradjon ki.

BOX-813 a 99-es viszonylaton.

A Mars tértől nem messze talállható az Árkád, ahol egy rövid ebédszünet következett. KFC-zés után pedig jöhetett az újabb adag fotózás.
Az Alfabusz is jelen van termékével a városban...

A nap folyamán utaztam ezzel a Škoda 22Tr típusú trolival is. Számomra igencsak szokatlan ez a fajta ajtóelrendezés, kicsit pislogtam, amikor a Széchenyi téren felszállni szerettem volna... :)

CCP-868.

GOX-152.

DUD-922.

A Tisza Volánnál kezdte életét a GVX-908-as rendszámú Ikarus 280-as, aztán a 2009-ben került át a Tisza Volán alvállalkozójához, a Partiscum Busz Kft.-hez.

Az autóbusz-állomáson a menetrendet figyelve tűnt fel, hogy elég sok nemzetközi járat érkezik Szegedre, leginkább Szerbiából, főleg a Délvidékről. Szabadkáról érkezik a Subotica Trans MAN SÜ313-asa.

Mint a fehér holló, olyan ritka típus a Rába Contact 302. Én is először találkoztam ezzel a típussal. :)

A baranyai térségben sem jártam még soha, ezért örültem életem első Pannon Volános rendszámának... :)

Egy kicsit arrébb, a Kossuth Lajos sugárúton is akadt fotótéma rendesen. A 108-as Pesa-t itt is sikerült elcsípnem.

Azért Tatra villamost is sikerült fotózni, igaz, csak őt sikerült elkapnom a nap folyamán.

Egy gyors kapáslövés a szegedi Auchan-járatról, a Tesconál...

A Kunság Volán Kalocsáról érkező járata a Tesco parkolójában pihent. Mellette pedig már az én buszom pihen, ami hazaszállít majd. Ő pedig az LPX-265-ös rendszámú Irisbus Crossway.

Még körülbelül 2 óra állt rendelkezésemre a hazaindulásig, addig még a belvárosban császkáltam egyet. A Boldogasszony sugárúton néztem ki egy jó helyet, ahonnan muszáj volt egy villamosos képet lőnöm.

Noha nem a legjobb fények közepette érkezett, egy maszekbe is sikerült belebotlanom. Egy rövid guglizás után sikerült kinyomozni, hogy egy makói vállalkozóé a busz.

A kép, ami nálam kiérdemelte a nap képe címet. :)

A Tisza Lajos körúton a 600-as pályaszámú Škoda trolit fotóztam.

Közeledett a hazaindulás ideje, de még volt egy fél órányi időm fotózásra, amit a Mars téren töltöttem már el. Jöjjön egy pár kép innen, kommentár nélkül.

CJN-283

LPK-538

T-860

GUF-971.

A fotózás után már indultam is a kocsiálláshoz, ahonnan a buszom indult. Ekkor pillantottam meg a BOS-770-es rendszámú Ikarus 260-ast, ami sínautóbuszként kezdte meg pályafutását. Enélkül aztán nem jöhettem haza, ezért egy kapáslövést róla is elkövettem. Ezzel a képemmel szeretném zárni a posztomat. Köszönöm a figyelmet! :)