2013. július 21., vasárnap

Kecskemét, a hírös város

A "Dunán inneni Volán-fotózás" című projektem következő állomása Kecskemét volt, ahová 2013. július 10-én jutottam el. Hajnali negyed 5-ös indulás után, majd egy ceglédi átszállás után már elég hamar, 7:15-kor Kecskemét vasútállomásán találtam magam. Sok időt nem akartam itt eltölteni, mivel másnap hajnalban már dolgozni mentem, de egy biztosítóberendezés-meghibásodás miatti 30-40 perces késéseknek köszönhetően egy kis Cegléd is belefért még a végén. Képgaléria következik! :)


Az első képet indítsuk egy 266-ossal. BPF-050 élvezi a reggeli napsütést az Autóbusz-állomáson.

DUD-564 megérkezett Cegléd felől. Vele még összefutottam aznap, a ceglédi autóbusz-állomáson.

FBD-326 üresben érkezett meg, a telep felől.

 Békéscsabai túrámon már fotóztam a HKP-216-os Volánbuszos Travegot, ami ezúttal is Gyulára közlekedett.

A Volánbusz-túltengés egész nap megvolt. :) KMY-834 érkezett meg Budapestről.

Jászberényből érkezett meg a Jászkun Volán LMJ-325-ös rendszámú Ikarus E95-öse, ami Bajára közlekedett tovább.

 A 2001-es gyártású MAN SL222-es Debrecenben, a Hajdú Volánnál kezdte meg pályafutását HOP-047-es rendszámmal, ahol a 2009-es szolgáltatóváltásig a helyi üzletágat erősítette. Ezután a gödöllői T&J Busz Projekt Kft.-hez került, tartós kölcsönbe, ekkor kapta meg a ma is használt LOL-839-es rendszámot. 2011-ben vásárolta meg a Kunság Volán, ahol azóta is közlekedik.

 A Kereszt-S Busz Kft. ingyenes Tesco-járatán egy Németországból vásárolt MAN NL202-es forgott.

Alfa Regio, 3 ajtós kivitelben...

BOP-301 Ladánybenére indul.

BRR-939

Egy nemzetközi járat. Budapestről érkezett meg a Volánbusz FKE-606-os rendszámú Neoplan N2216 SHD típusú autóbusza, ami utascsere után Szabadkára ment tovább.

GPE-759 Lajosmizsén át Felsőlajosra közlekedett.

Rábák se szerepeltek ma még... A HIS-486-os rendszámú Rába Contact 092 Kunbaracsra közlekedett.

HYG-664 Méntelekről érkezett meg.

Ballószögről érkezett meg a HZT-855. Érdekességképp eggyel fiatalabb öccse a Hajdú Volánnál szolgál. :)

Nagy az autóbusz-forgalom Kecskemét és Lajosmizse között, ami a vasútról nem mondható el... IAF-402 Lajosmizséről érkezett.

IBP-239 a Budapest - Szeged járatot végzi.

Na igen. JJS-728, Kecskemét - Kunszentmárton.

A Bács Volán 1994-es gyártású Ikarus 350-ese is igen sok rendszámot tudhat maga után... :) (rendszámai, sorrendben: DUF-749, FUM-520, JGD-370, FKF-143, JXZ-997)

Szintén egy Bács Volános vas, JZZ-421 Izsákra közlekedik.

LHZ-018 Orosházára közlekedett.

Tiszakécskére indul az LHZ-021.

LPA-484 előző életében a Jászkun Volánnál dolgozott BOS-779 és EUF-389-es rendszámokkal.

A Kunság Volánról egyértelműen kijelenthető, hogy a "második életek hazája". LSU-980 előző életében a Zala Volánnál dolgozott, EFU-454-es rendszámmal.

Együttállás a Rákóczi úton. EIB-389 a 18-as viszonylaton a Vasútállomás felé közlekedik, míg LSU-983 Dunaegyházáról érkezett. Utóbbi autóbusz a Jászkun Volántól került ide, ahol FGM-101-es rendszámmal élt.

GBW-511 egész nap a 20-as viszonylaton forgott.

 Egy újabb második élet... A 2000-ben gyártott HOB-389-es rendszámú MAN SL222-es típusú járgány szintén a Hajdú Volánnál kezdte meg pályafutását, ahol a 2009-es szolgálatóváltásig a helyi üzletágat erősítette. A szolgáltatóváltás után őt nem adták a bérbe a T&J-nek. Elvétve fordult elő a helyközi vonalakon, leginkább a tartalék szerepet töltötte be. 2011-ben került a Kunsághoz.

 BOP-328 a Vasútállomás előtt halad el.

 ANX-431, szintén a Vasútállomásnál.

A Bács Volános EZB-589 Kiskunfélegyháza felé tart. Mögötte a Balaton Volánnak alvállalkozó Régió Busz Kft.  FLX-744-es rendszámú Alfa Inter Regioja halad.

A Volánbuszos IFC-231 megérkezett Budapestről, majd üresben halad tovább a telepre.

KNL-245 Ballószögre igyekszik.

 Az előző életében Alba Volánnál DUD-202-es rendszámmal szaladgáló Ikarus 256.44-es is itt rója már kilométereit, KPY-628-as rendszámmal.

LAM-272 Orosházára igyekszik.

2012-ben vásárolta meg a Zala Volántól ezt az 1994-es gyártású E95-öst a Kunság Volán. Előző rendszáma ELE-347, új rendszáma MKF-203.

KNL-240 a helyinek számító, de félig-meddig helyközi 15-ös viszonylaton várja az indulást.

Halkan megsúgom, miattuk is jöttem. :) A 3db, Hajdú Volántól vásárolt Ikarus 280-asok közül csak egyet tudtam elcsípni, mégpedig az egykori DUD-998, ma már KPY-669-es rendszámon élő járgányt. 

Eljött a hazaindulás ideje. A vasútállomáson még lőttem egy képet az éppen Budapest Nyugati pályaudvarról érkező Kodály InterCityről.

A Mercedes-vonatokat kiszolgáló DB Schenker Rail Hungária Kft. 469 109-es pályaszámú dízelmozdonya is élvezi a délutáni napsütést. Előző pályaszáma még látszódik: 280 517.

A 2004-es athéni olimpia után felesleggé vált Desiro dízelmotorvonatokból 6 db-ot vásárolt a MÁV. Ebből az egyik példány itt sziesztázott épp.

Ez pedig már Cegléd. Kecskeméten előnytelen helyen állt, itt normálisan meg lehetett lőni.

DUD-866 pedig az árnyékba húzodott. A vonatom indult hazafelé, úgyhogy már mentem is vissza a vasútállomásra. Bejegyzésünk végére értünk, köszönöm a figyelmet! :)