Egy magamfajta közlekedésbarátnak szinte kötelező program a minden évben megrendezendő polgári Ikarus-találkozókon való részvétel. A most következő sorozatomban az eddigi találkozókon készült képeimet láthatjátok. Sajnos egyből egy nagy ugrással kell kezdenünk, mivel az első két találkozón nem tudtam jelen lenni. Következzen tehát a III. polgári Ikarus találkozón résztvevő járművekből egy összeállítás! Jó nézelődést! :)
2010. július 10, 7:30, Debrecen, Segner tér. Életem első Ikarus-találkozójára indulok. :) Ebben az évben a Hajdú Volán két autóbuszt indított: az egyik a minden évben jelenlevő Ikarus 311-es, a FIX-870. A másik pedig ezúttal az 1987-es gyártású Ikarus 280-as, a GEX-433-as metánbusz volt.
Útközben hajdúböszörményi Autóbusz-állomáson is beiktattunk egy fotómegállást. Sajnos egy ilyen együttállás ma már megismételhetetlen...
A '433-ból készült a kép a FIX'-ről, 'böszörmény elhagyása után nem sokkal...
Pár kilométerrel arrébb meg már előttünk jár. :) Az M35-ös autópálya fölött átívelő 35-ösön járunk. Érdekesség, hogy tiszta időben innen akár Tokajig is el lehet látni... :)
Ez pedig már a polgári M3 Archeopark, ahol a találkozót tartják. Ez az 1989-es gyártású Ikarus 280.15-ös az MVK-nál kezdte meg pályafutását, ahol egészen 2007-ig szolgált. Ekkor vásárolta meg egy helyi Ikarus-rajongó. A busz állandó résztvevője a polgári "dzsemboriknak".
Időközben a '433 is elfoglalta a helyét, és az UTOLSÓ JÁRAT tábla is kikerült... Később kiderül, miért...
A FIX' is elfoglalta a veteránoknak fenntartott helyén. Ebben az évben nem sok veteránjármű volt jelen a találkozón, szám szerint csak ketten voltak (a másik az MVK 31-ese, kép lentebb).
A budapesti különítmény is megérkezett ezzel a szép, egykori MÁV-os 250-essel.
Nyíregyházát és a Szabolcs Volánt az 1989-es gyártású, frissen felújított CLD-270-es rendszámú Ikarus 260.02-es képviseltette. Meg kell mondanom, a találkozó legszebb autóbusza volt. :)
A Borsod Volán Zrt. buszmentője is képviseltette magát a rendezvényen, ami igen nagy népszerűségnek örvendett.
Természetesen Rigó Endre Úr modelljei sem maradhattak el, gyönyörű munkák!
Mit ne mondjak, örülnék ha így nézne ki a hátsó kertem... :))
Ez pedig már a polgári Ipari Park, ahol a gyorsulási versenyt rendezték. Az a '88-as gyártású Ikarus 280.06-os a Kisalföld Volánnál kezdte meg pályafutását. A buszt 2008-ban selejtezték, de 2009-ben a budapesti Élő Mini Világ Alapítvány vásárolta meg, akik gyönyörűen felújították.
Hát, na... Ők is jelen voltak...
A szervező, Béke Tóni ex-Kapos Volános Ikarus 266-osa sem maradhatott el.
CLD-270, ködlámpával. Ennél jobban nem is örülhetne egy buszfotós... :)
KPY-822, ismét.
A találkozón a 350-eseket az ELR-809 képviseltette. Az autóbuszt 1993-ban gyártották, majd a bajai Bács Volánhoz került, ahol 2008-ig szolgált.
A Körös Volán dolgozói és családtagjai is eljöttek a találkozóra, ők ezt a szép E98-ast hozták magukkal.
Ennek a 280.15-ösnek is egy igen szép életútja van. A buszt 1981-ben gyártották, majd Miskolcra került, az MVK-hoz. 1987-ben a Vasi Volán vásárolta meg, ahol 2010-ig szolgálta a szombathelyieket. 2010-ben magánkézbe került az autóbusz.
Természetesen a találkozón résztvevő másik veteránról, az 1959-es gyártású miskolci Ikarus 31-esről sem szabad elfelejtkezni.
Ez pedig már a polgári M3 Outlet parkolója, ahol a '433 utoljára pózolhatott a buszfotósok fényképezői előtt. A Hajdú Volán 2010-ben állította le a metánbusz-programot, ami egyet jelentett a debreceni metánbuszok végének is. Ebből az apropóból is került be az a bizonyos tábla, ami elsőnek nem ebből az alkalomból készült. Na de ez már egy másik történet... A bejegyzésünk végére értünk, köszönöm a figyelmet!