2013. június 1., szombat

Az egri bika...

Mint ahogy azt már a Facebook-oldalon is olvashattátok, a tegnapi napon közlekedett utoljára a Komáromi és Társa Kft. Ikarus 266-osa, a BRF-859 a Gáspár György-kertbe közlekedő iránytaxin. Sajnos elképzelhető, hogy ez volt a busz utolsó szolgálata. Most következő bejegyzésemben pár képpel szeretnék emléket állítani ennek a járgánynak, hiszen Ő is megszolgálta...

Az autóbusz 1987. szeptember 22-én gördült le az Ikarus gyártósoráról. A szíve egy Rába D10 UTS 150 kW-os névleges teljesítményű, közvetlen befecskendezésű 6 hengeres, fekvő, soros turbódízelmotor. Érdemes megfigyelni, hogy az autó első tengelye még trilexes. A kép 2010. június 3-án készült, a Huszár Gál utcai vasúti átjáróban, Debrecenben.

A busz 1987-től 2009-ig az Agria Volán kötelékében szolgált, ahol bejárta egész Heves megyét. A kép 2011. december 27-én készült, a debeceni Főnix Csarnok parkolóban.

Komáromis évei során új váltót, motort és 10 lyukas felniket kapott, valamint hosszabb lett az áttétele, mint Agriás korában volt. A fentebb már említett vasúti átjáróban halad át a busz 2013. január 29-én.

Sajnos az idő vasfoga Őt sem kímélte, de ennek ellenére motorikusan mindig rendben volt az autó. 2013. február 26-án sikerült elcsípni, a Kassai úton.

Persze akadtak kivételek, amikor nem tudott rendelkezésre állni a busz, itt éppen az egykoron Hajdú Volánnál (BPY-258) szolgált GOZ-945 pótolja az éppen műszaki vizsgán járó BRF'-et. A kép 2012. július 26-án készült, a Gáspár György-kertben.

Volt olyan időszak is, amikor a szintén Komáromis FKF-576-os rendszámú Ikarus 256-os pótolta a járatot. Sajnos azóta a buszt selejtezték... A képet Nagy Bálint készítette.

Végezetül pedig szeretnék pár videót megosztani Nektek, amiket jóbarátom, Nagy Bálint készített. :)

 BRF-859 motormelegítése

Járatban...


Isten veled, BRF-859! Hiányozni fogsz. :(