2013. május 30., csütörtök

Budapest, Budapest te csodás...

Fővárosunk az ország politikai, kulturális, kereskedelmi, ipari és közlekedési központja. 2011-ben a város regisztrált népessége meghaladta az 1,7 millió főt. 1989-ben volt ugyan a legmagasabb lélekszám (szám szerint: 2 113 645 fő), ám a népesség csökkenésével így is megmaradt Magyarország legnépesebb városának. A város területe 525,16 km², mellyel az ország legnagyobb városa is egyben. Egy ekkora városnak komoly közösségi közlekedést működtető céggel kell rendelkeznie. Most következő bejegyzésemben a BKV Zrt. járműveiből láthattok egy 2012-es összeállítást.

 Budapest, Kelenföldi pályaudvar. A BPO-434-es rendszámú Ikarus 280-as pár percen belül indul járatba a 173-as vonalon. A kép 2012. március 10-én készült.

Ha Budapest és 16-os, akkor "uzsidoboz". :) A Széll Kálmán téren járunk, ahol a BPI-393-as Ikarus 405-ös indul a fel a budai várba. A kép 2012. május 12-én készült.

Ugyancsak május 12-én készült a Széll Kálmán téren ez a kép a 155-ös vonalon szolgálatot teljesítő BPO-227-es rendszámú Ikarus 412-es.

 Az előző képen látszódott valamelyest, most jöjjön teljes nagyságában a BPO-708-as rendszámú Ikarus 415-ös, ami a 149-es vonalon teljesített épp szolgálatot.

A 2001-es gyártású, 2012-ben használtan Frankfurtból vásárolt LYH-120-as rendszámot viselő Mercedes Citaro O530-as éppen az 5-ös viszonylaton szállítja az utasokat, a Thököly úton. A kép 2012. június 2-án készült. A jármű azóta már megkapta a BKK-s skyblue fényezést.

A Hermina úton járunk, ahol a 218-as pályaszámú Ikarus 280-as trolibusz a 72-esen halad az Arany János utcai végállomás felé. A kép 2012. június 16-án készült.

A szebb korokat is megélt Keleti pályaudvar mellett vagyunk. A BPO-782-es rendszámú Ikarus 415-ös perceken belül indul tovább a 178-as járaton. A kép 2012. június 16-án készült.

A Keleti pályaudvar másik oldalán járunk, a Baross téren. A BPI-927-es rendszámú Ikarus 435-ös éppen indulásra vár. Ámbár tábla és kijelző nincsen még, de a 30-asként távozott végül.

A Deák Ferenc téren járunk, ahol a BPI-197-es rendszámú Ikarus 280-ast sikerült elcsípni a 109-es vonalon. A kép 2012. június 16-án készült.

Jöjjön ismételten egy 30-as busz, immáron a Hősök teréről, háttérben a Műcsarnok impozáns épületével. A kép 2012. június 16-án készült a BPO-447-es rendszámú Ikarus 280-asról.

Budapest, Verseny utca. Az FKU-945-ös rendszámú Volvo 7700A típusú autóbusz éppen pihenőjét tölti, mielőtt továbbindulna a 20E jelzésű viszonylaton. A kép 2012. június 30-án készült.

Az M3-as bevezető szakaszán járunk, ahol a 25-ös viszonylaton közlekedő BPO-139-es rendszámú Ikarus 260-ast sikerült elcsípni, 2012. március 10-én.

Jöjjön egy nagy ugrás: a Hajdú-Bihar megyei Polgáron járunk, ahol a HFY-744-es rendszámú Ikarus 263-as is tiszteletét tette a minden évben megrendezendő Ikarus-találkozón. Mondhatjuk úgy is, hogy ha csak egy napra is, de a busz hazatért, - még úgyis, hogy azelőtt sohasem volt Polgáron - ugyanis 2010-es megvásárlása előtt a Hajdú Volán kötelékében szolgált Debrecen helyi járatain.

Vissza Budapestre, egy különlegességhez. A BKV nosztalgiaflottáját erősítő 600-as pályaszámú Ikarus 260T típusú trolibusza látható a képen, amint az érdeklődőket szállítja a kőbányai trolibusz-telephelyen tartandó nyílt napra. A kép 2012. szeptember 29-én készült, a Kerepesi úton.

Az Eberswaldeből használtan vásárolt MAN trolik egyike látható a képen, ami szintén a fenti eseményre szállította az látogatókat.

A Solaris Trollinok se maradjanak ki, jöjjön belőlük is egy példány, ugyanonnan.

 Ugyan nem közösségi közlekedésben résztvevő jármű, de szervesen kapcsolódik hozzá. A BKV egyik járműmentője is megcsodálható volt a nyílt napon.

Helyszín: Örs vezér tere. A BPI-967-es rendszámú Ikarus 280-as éppen pihenőjét tartja, 2012. szeptember 29-én.

 Ugyancsak az Örsön járunk, de most a másik oldalán, ahol egy frissen felújított Ikarus 412-est sikerült elcsípni. A BPI-034-es rendszámú Ikarus 412-es a 67-es viszonylaton közlekedett.

Valószínűleg ez a 415-ös is egy friss felújítást kaphatott akkor, feltűnően jó állapotban volt. BPI-959 indul járatba a 169E jelzésű vonalon, 2012. szeptember 29-én.

Jöjjön egy frissen felújított, már a skyblue-fényezést is megkapott Ikarus 412-es, a BPI-053. A busz éppen a 168E jelzésű járattal érkezett meg az Örs vezér terére.

Ugorjunk át a budai hegyekbe. A normafai végállomáson járunk, ahol a 21-es viszonylaton közlekedő BPI-376 kezdi meg lefelé útját a Széll Kálmán tér felé.

Vissza az M3-as mellé, ahol az éppen garázsmenetben közlekedő BPI-927-es rendszámú Ikarus 435-öst sikerült elcsípni.

Tuják még nem voltak, ők se maradjanak ki. A 4129-es pályaszámú Tátra villamos kezdi meg útját a 61-es vonalon, Hűvösvölgy felé. A kép 2012. szeptember 29-én készült.

Jöjjön még egy használtan vásárolt Citaro, a Száll Kálmán térről. Az LYH-104-es rendszámot viselő jármű Salzburgból érkezett, ahol S 958 II rendszámot viselte.

Sajnos az ezüstnyilak is kezdenek kihalni... A Határ úti végállomáson járunk, ahol a BPO-804-es rendszámú Ikarus 280-as pihen, mielőtt útnak indul a 66-os vonalon. A kép a világvége előtt pár órával készült, 2012. december 21-én. :)

Ugyancsak a Határ útról jöjjön ismét egy használt beszerzés, ezúttal a Belgiumból érkezett VanHool autóbuszok egyike, a LOV-881-es rendszámot viselő csuklós jármű látható a képen. 

Pesterzsébeten, a Topánka utcán járunk, ahol a BPI-982-es rendszámú 280-ast sikerült elcsípni, amint a 36-os vonalon teljesít szolgálatot.

Ugyancsak itt sikerült elcsípni az MCA-009-es rendszámú szóló VanHoolt is, ami a BKV-s flottafényezést is megkapta. A busz éppen a ferihegyi vasútállomás felé közlekedik, a 166-os viszonylaton.

Ráncajtós Ikarus se volt még, képviseltesse őket a BPO-473-as rendszámú autóbusz. :)

A helyszínről utolsó képként jöjjön még egy VanHool, amely a 148-as viszonylaton közlekedik. 

Ez már itt Újpest-Központ. A BPO-090-es rendszámú Ikarus 260-as a 25-ös viszonylaton közlekedik, 2012. december 21-én.

Jöjjön egy esti életkép a BPO-841-ről. Helyszín: Baross tér, Keleti pályaudvar.

Együttállás. Vagy együtt haladás? A 4052-es Tátra, valamint a JSZ-488-as rendszámú BKV-mentő együtt halad a Könyves Kálmán körúton, 2012. március 10-én.

Jöjjön egy újabb, az 5-ös vonalon közlekedő, ex-Hajdú Volános Ikarus 263-as, a debreceni metánbusz-program keretében egyik gázmotorcserére kijelölt, majd motorhiány miatt továbbra is dízelen élő GZF-169-es. A kép 2012. május 12-én készült, a Thököly úton.

A Keleti pályaudvar Kerepesi út felőli oldalán pózol kamerámnak a 223-as pályaszámú Ikarus 280T típusú troli, 2012. május 12-én.

A Verseny utcában pihen a 30A-n szolgálatot teljesítő Ikarus 260-as, a BPO-619-es.

Ismét a Széll Kálmán téren járunk, ahol azt az igen érdekesen gányolt Ikarus 280-ast, a BPO-482-es sikerült elcsípni, 2012. május 12-én.

Zárásként jöjjön egy 415-ös Ikarusról egy kép. A BPO-739-es rendszámú 415-ös kiékelve pihen a Széll Kálmán téren, mielőtt járatba indulna a 128-as vonalon. A BKV-s egyveleg végére értünk, köszönöm a figyelmet! :)