2015. december 31., csütörtök

Részemről ilyen volt 2015

Elnézve más blogokat, bennem is felmerült az ötlet, hogy az idén én is csináljak egy összefoglalót. Ádám barátom régóta nincs gép előtt, vagyis van, csak nem a sajátja előtt, így most csak az én képeimből, az én évemből kaptok bemutatót :)


Január

Egy buszfotós miként kezdi az évet? Amint lehet megy a természetbe, a buszok közé, hogy minél jobb képei legyenek, s valahogy a jó képek erőt, hangulatot, kihívást adjanak az év további 364 napjára. Idén nem elsején, hanem másodikán kezdtem a fotózást, de annyira nem bántam. Nem volt még hó, sem napsütés, így tudtam e remek képet elkészíteni. 

BPR-635, az öreg harcos Pálházán, a HNF-493 helyén


Február

Végre a hó is megérkezett, bár nem tartott valami sokáig, de amint esni kezdett kétszer is fotózni mentem a hegyekbe. Első alkalommal mire kiértem, addigra kisütött a nap és minden olvadni kezdett. Így amikor másodszor esett hó, hamarabb mentem és akkor készült el február képe.

DUM-084, Vágáshuta

Március

Márciusban pár napot Budapesten töltöttem, de sajnos inkább munka ügyben voltam, így a fotózás a háttérbe szorult. Hazafelé, vagyis épp akkor Debrecen felé busszal indultam. Egerben kellett átszállnom, ahonnan egy a szuper gép vitt Polgárig.

Vasárnapi rásegítő járta indul Nyíregyházára, hogy a Nyíregyháza-Eger járaton besegítsen
Polgáron nem gyakran jár Agriás 200-as :)

Április

Végre itt az igazi tavasz. Nő a napsütéses órák száma. De fura így az év végén belegondolni, hogy ez a kép délután 5 óra magasságában készült. Most meg alig vagyunk 5 óra után és máris sötét van.


JOB-715, a Sátoraljaújhelyhez tartozó Károlyfalva közelében
Május

Egyre több fotózási lehetőség, egyre kevesebb szabadidő. Valahogy így lehetne jellemezni májust. Szép idő, de mégis vizsgákra kellett készülni. Azonban mindig van idő egy-két jó képre.


BPR-149, Szerencs


Június

Még mindig a vizsgaidőszak korlátolt az egész havi fotózásban, ám mikor végeztem a vizsgákkal átugrottam Nyíregyházára, ahol e remek buszt találtam.

FVJ-465, Nyíregyháza


Július

Meleg, állandóan csak meleg. Ilyenkor jön az egyik kedves fotóstárs Budapestről vonatpótlót fotózni, de azért egy kis helyközi utazás is belefért az idejébe, na meg az enyémbe is :)
Élmény volt közel 70 km-t a nagy forrósában ezen a buszon utazni, de a képet elnézve: megérte kimenni vidékre.

CKH-916, Viss

Augusztus

Sajnos nem fotóztam annyit, amennyit szerettem volna, de egy szombati életkép azért készült Bőcsön, a Borsodi sörgyár szomszédságában.

Életkép Hernádnémeti-Bőcs vasútállomáson

Szeptember

A hónapot az jellemezte, hogy kisebb-nagyobb változások következtek be, amúgy sem unalmas életemben. Az iskolai évet már Debrecenben kezdtem meg, amivel csak hétfőn és kedden kell órára mennem. Sátoraljaújhelyen kaptam munkát, így az évet itthon töltöm. Mivel itthon vagyok, így több időm van Zemplén szépségét felfedezni és képeken továbbadni. Többször is végigutaztam a Sátoraljaújhely-Felsőkéked távot. A legszuperebb, hogy mindig más busszal. Augusztusban MAN-el, szeptemberben a képen látható 250-el, majd szeptember végén egy 256.44-el.

DUM-023 Pányokon, Borsod-Abaúj-Zemplén egyik törpefalvában

Október

Októberre jellemző volt a ködös, nyirkos idő, de szép volt, amikor a természet színekben pompázott. Nehéz választás volt, hogy melyik kép kerüljön ide, hiszen 11 kép volt olyan, amit szívesen raktam volna ide. Azonban erre esett a választás. Azért is, mert Novajidrány az egyik kedvenc helyem a megyében. Nem csak amiatt, hogy ez már nem Zemplén, hanem Abaúj, hanem az oda vezető út miatt is. 5 éve járok ide helyettesíteni és mindig örömmel térek be az állomásra. Eddig a bal oldali jármű kéken fogadott, de ideje már flottaszínben pompázik. Úgy is mondhatom, hogy a buszok megtalálták színben hozzá illő fáikat :)

JLZ-533 és HYG-657 Novajidrány vasútállomáson
November

Egyik hétfő reggel gondoltam egyet, s nem egyből Debrecenbe mentem, hanem - mivel volt még időm az órám előtt - Vállajra. Olyan köd volt, hogy alig lehetett látni. Különleges busszal mentem, hiszen ez az egyetlen fehérben pompázó C56-os az egykor Szabolcs Volánnál.

FIY-456, Vállaj

December

Decemberben sajnos kevés alkalmam volt fotózni. Ádámmal azonban szabolcsi túrán voltunk. Előző posztomban említett képet hozok.

FKF-378, Hermánszeg


Magam és szerkesztőtársam nevében: 
Istentől megáldott, nagyon boldog, utazásokban, fotózásokban gazdag új évet kívánok!



Béres Márton,
Sátoraljaújhely, 2015.12.31.