2015. december 24., csütörtök

Gyors szabolcsi túra - vagyis szerkesztőtársak először, együtt bevetésen

December 8-án közösen vágtunk neki a Debrecen-Fehérgyarmat  távnak, abban a tudatban, hogy a Borsod Volántól és Borsod-megyétől legmesszebbre kerülő, egykori borsodi buszt keressük meg. Úgy volt, hogy a Fehérgyarmat-Tiszabecs  vonalon még akár utazhatunk is  vele.
Nem így lett, mert Tunyogmatolcs és Fehérgyarmat  között egyszer csak feltűnt a ködben és elment mellettünk. Nem Fehérgyarmat irányába, hanem sajnos Mátészalkának. Gyors telefon a forgalmi szolgálatnak. Ebből megtudtuk, hogy előző nap sem vitte haza a reggeli járatot (egyébként ez a menetrendeben nem szerepel), hanem Mátészalkán volt javítani. Akkor este fél 8-kor indult haza Tiszabecsre, így ez nem sok jóval kecsegtetett számunkra.

Úgy voltunk vele, hogy ha már Fehérgyarmaton vagyunk, akkor érdeklődünk, hogy mit lehetne valahol falun elkapni. Amíg én a forgalmiban melegedtem, vagyis infókat szereztem, hogy miként tervezzük a napot, addig Ádám kint a tevékenykedett.


KRW-583, a tiszabecsi gyöngyszem


FIS-989, a jánkmajtisi fordásgép

Amikor végeztem a forgalmi irodában én is fotóztam párat:


AVE-361, a műszaki tartalék

FIY-462 megy Olcsvaapátiba
Érdekesség, hogy oda szóló autóbusz jár, de napi egyszer kivétel történik

Ezután a kapott infók alapján Hermánszeg felé vettük az irányt, ahová egy Ikarus 260-ast követtünk. Még Fehérgyarmaton belül sikeresen megelőztük és előtte haladtunk, tökéletes fotóhelyet keresve. Cégénydányádon Ádám kapta lencsevégre a '378-ast:



Cégénydányád után Hermánszegig mentünk. Innen már sem az út, sem a busz nem megy tovább:
Fordulás Hermánszegen

Fordulás után Hermánszeg vegyesboltnál

A busz előtt indultunk útnak Jánkmajtis felé, de egy megállás belefért Szamossályiban


Innen már Jánkmajtis érintésével Csenger felé vettük az irányt, ahol még nem tudtuk milyen meglepetésben lesz részünk...

Egy Autosan csak azért, hogy a listában x kerülhessen mellé, azaz végre ez is megvan

Ha már a BFA-339-el nem volt szerencsénk a nap elején, akkor kárpótlásként éltük meg, hogy egy másik ex. borsodi buszt fotózhatunk

Csenger után Mátészalkára indultunk, de a '320-asról akartunk egy igazán jó falufotót, így megvártuk Szamosangyaloson, ahol Ádám készített róla egy hangulatos képet:


Mátészalkán nem sokat időztünk, mert nekem igyekezni kellett Nyírbátorba, hogy elérjem a Baktalórántházára induló járatot, hiszen én innen már nem Debrecenben mentem vissza, hanem Sátoraljaújhely felé indultam, de azért két kép így is belefért az ottlétbe:

A két forgalmi tartalék egymás mellett kapott helyet

Nyírbátorban zártuk a napot, ahol a nyírbátori vezénylés tartalék gépét kaptam lencsevégre

 


Magam és szerkesztőtársam nevében: Áldott, békés karácsonyi ünnepeket kívánok!
Hamarosan újabb írással jövök, de addig is kellemes pihenést mindenkinek!

Adminok egy képen, vagyis borsodi busszal jó pózolni bárhol, főleg Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyében

A külön nem jelölt képeket Béres Márton készítette.
Sátoraljaújhely, 2015.12.24.