2013. június 23., vasárnap

Miskolci barangolás

2013. június 7-én ismét Miskolcra vetett a sor. Ezúttal a Kárpátbusz blog egyik szerzőjével, Renccámvadásszal barangoltuk be a várost, leginkább magánbuszok felkutatásával. De persze akadtak a városban működő két nagy cég, az MVK és Borsod Volán részéről is érdekességek. Képgaléria következik, jó nézelődést kívánok hozzá! :)

A nap első képe, egyből egy hiányzóval. A Hajdú Volán FKT-533-as rendszámú MAN SL223-asa Hajdúszoboszló felől hozta be a diákokat.

Egy hatalmas ugrás, és már Miskolcon is vagyunk, a Zsolcai kapunál. Az LSV-292-es rendszámú Ikarus E134-es Ócsanálosra indul éppen.

Ugyanarról a helyszínről jöjjön még egy kép, ezúttal az LVG-285-ösről, ami aznap Baktakékre járt.

A nap első MVK-s rendszáma. A GSZ-861-es rendszámú 415-ös a 3A vonalán halad a Balaton utcai végállomása felé.

Az a fránya oszlop... A Nevol Busz Kft. LPY-616-os rendszámú Ikarus 256-osát csak ebben a formában lehetett megfotózni...

Diósgyőrben járunk, ahol sikerült lefotózni a For Viking 8 Kft. LXF-179-es rendszámú Ikarus E97-esét. A busz "előző életében" a debreceni Panorama Tours kötelékében szolgált FJA-294-es rendszámmal, ahol egész Európát bejárhatta.

A szirmabesenyői FooT-Car Kft. autóbuszait bárki elcsípheti Miskolcon. Az egykoron Agria Volánnál szolgált LPY-048 osztálykirándulós buszként közlekedett. A mögötte álló, a fehérgyarmati Erdős Tours-hoz tartozó Irizar sofőrjével (aki egyben a cég tulajdonosa) igen jót beszélgettünk. Kiderült, hogy van még neki egy 1970-es években gyártott Ikarus 255-öse is, ami máig rendszeres használatban  van. De megnéztük volna azt is... :)

A hajdúnánási Pálóczi Csaba tulajdonában levő Ikarus 256-ost már a diósgyőri vár parkolójában fotóztuk.

Ha valaki azt hinné, hogy csak Ikarusokat láttunk, az téved. Azt az "autóbuszmennyiséget", amit láttunk, csak a töredéke volt Ikarus... Sajnos fogynak... A jászberényi illetőségű Neoplant szintén a diósgyőri vár parkolójában fotóztuk.

A debreceni (vagy környéki) FIS-276-ot szintén ugyanitt csíptük el.

A fehérgyarmati Erdős Tours tartogatott más érdekességet is...  :)


Renccámvadász nagy kérése volt, hogy Ő Plazmát akar fotózni. (csakis ezért jött... :D) Ám legyen. :) LGZ-985, felső-majláthi végállomás...

Ez pedig már Miskolc határa, ahol sikerült egy igen érdekes állatfajt is lőni... Rendszámkereső alapján ez egy Iveco 370 12.30 1/K/T. Aztán mindenki döntse el saját maga... :)

Egy újabb ex-Agriás vas. Érdekesen néz ki hátsó ajtó nélkül, befalazva. A busz Lillafüredről hozta vissza a diákokat.

Azon ritka pillanatok egyike, amikor Ikarust küldenek Lillafüredre, MAN helyett... Milyen szép képet lehetett volna lőni vele a Palota Szállóval, vagy a Hámori tóval... Sajnos az időnkbe nem fért már bele a lillafüredi kiruccanás...

A Majális parki végállomáshoz érkezett meg a miskolciak zászlóshajóinak egyike. Ezzel a busszal mentünk vissza az újgyőri főtérhez. Magánbuszok után most az MVK lesz terítéken. :)

Ami Budapesten BPO/BPI, Debrecenben BPY, az Miskolcon AKD... :)

Egy szélesbolygós 260-asnak senki sem tud ellenállni... :)

Ismét egy Plasma... :)

A nap is a legrosszabbkor tudott elbújni...

JIC-896 a 67-esen indul éppen járatba.

LRA-605, a tiszaújvárosiak egyik Sprintere is különjáratozott a nap folyamán. 

Visszatértünk Diósgyőrbe, mert éreztük, hogy lesz még ott érdekesség... Így legyen ötösünk a lottón... :)

A debreceni Cézár Tours CKD-193-as rendszámú 256-osa ugyan már délelőtt is itt állt, de így legalább már nem volt ellenfényes.

Irány a Búza tér! Volán-fotókból úgysem volt még sok ma. :) A Kunság Volán 256-osa épp érkezésünkkor indult kecskeméti otthonába.

GOT-995 pedig Debrecenbe indult.

JMN-956 a kisgyőri Mocsolyástelepre indult járatba.

266-os se szerepelt még ma. Pótolom is a hiányosságomat. BPR-163 Bükkaranyosba indul.

HPR-534 alacsonypadlós szolgáltatást végez a 24-esen.

Az LKK-386-os rendszámú ARC 127.01-es Nemesbikkre indult.

Egy másik nagy fogás. Az ibrányi JSZ-656-os rendszámú Ikarus 250-es a Honvédség kötelékében szolgált korábban.

FIY-818 is elindult járatával, Ózdon át Salgótarjánba.

CCX-875 a nem messze levő Mályi-tóra vitte az utasokat.

A nem olyan régen felújításon átesett GXD-417-es Szerencsre indult. Érdekesen néz ki a busz sárga ajtókkal.

A 'barcikai gyorsfordát aznap a GEX-362 végezte.

Azt hiszem, Connectokból 100%-osak lettünk a nap folyamán...

Az egyetlen tiszaújvárosi Connecto is otthonába indult...

KMB-038, a geleji járat állandó autója...

Az eddig FLX-438-as rendszámot viselő Volvo 7700A már FLX-357-es rendszámon él tovább. Itt még alig pár napos volt a rendszám. 

Egy másik 'barcikai gyorsjárat, ezúttal a BPH-466 személyében.

KMR-005 Abaújlakra indul.

Perecsére megy a GXD-272.

A nap vége felé a hibridbuszt is el tudtuk csípni.

KSA-678, az Agria Volán egyik zászlóshajója is otthonába indul haza.

Furán hat az AKD-s rendszám egy Borsod Volános autón. AKD-872 a Mályi-tóra ment.

DUD-890 hazament Debrecenbe, úgyhogy itt vált számomra világossá, hogy a KGE-008-as Alfa Regioval megyek haza egy óra múlva... 

FLH-327 aznap szintén különjáratozott.

BPG-691. Csak itthon figyeltem meg, hogy honnan is jött... Ilyenek bezzeg nem akkor járnak, amikor én utazok... 

 FHJ-889 szintén Debrecenből érkezett meg, majd a telepre vonult le.

Zárókép. Köszönöm a figyelmet! :)