2015. november 12., csütörtök

JMM-Kárpátbusz autós fotóstúra 3. rész - Borsod, újra!

Az első autós túránk sikerén felbuzdulva, Renccámvadásszal úgy döntöttünk, hogy ismét kocsiba pattanunk és elindulunk a rendszámok után. :) 2014. szeptemberében egy újabb borsodi utazást ejtettünk meg, célállomásunk ezúttal Kazincbarcika - Ózd volt.

A már-már szokásos 0. napon bemelegítésként Balmazújvárosban kezdtünk, némi rendszám reményében. Sikerrel jártunk. :)

 Benyókúton 211-est lőni, az ám igazi téma! :)
Az újvárosi helyijárat autója.

Index, fék, kiugrás, katt-katt, gyönyörködés, megyünk tovább...

Miután bejártuk gyakorlatilag az összes utcát (kb. 40 km-t mentünk, csak a városban!), hazafelé vettük az irányt, mivel másnap koránra volt az ébresztő lebeszélve. Útközben még benéztünk a Balmazújvárosi úti ipari parkba, némi hajdús maradék után keresgélve...

Másnap 4:30-kor kelés volt, bevásároltunk élelemmel a Lejlában, majd útnak indultunk a 35-ös főúton. Első megállónk 6 óra környékén jött el, Tiszaújvárosban. Ha már ekkorra ideértünk, miért ne néznénk meg a Jabil-műszakváltást? :)

Indul a MIS-751 az éjszakás dolgozókkal Nyíregyházára.

Benéztünk az állomásra is, ahol találtunk egy DUM-082-t.

Utunkat ezután folytattuk Miskolc felé, na de hogy ne érjünk oda túl hamar, falujárózni kezdtünk. A muhi-elágazásnál lekanyarodva Ónod felé vettük az irányt. Renccámvadász persze bőszen nézegette a menetrendek.hu-t, hátha szembejön velünk valami jó kis 200-as. Nem is kellett sokat várni, Sajópetrin meg is álltunk a Dózsa György utcában. 

BPR-183.

A busz kilövése után már Miskolcot tűztük ki célul, de Kistokajban gyorsan meg is álltunk a napi Foot-Caros kocsiért.

LZZ-174, Kistokaj főutcáján.

Rio de Miskolcra érve aztán a nap is szépen kisütött, a Búza téren a fények is tökéletesek voltak.

GEX-481.

Fél óránk állt rendelkezésre (ennyi aprónk volt parkolójegyre :D ), amit szépen ki is használtunk a reggeli csúcsban. Akár egy napot is el lehetne a Búzán tölteni a forgalom miatt, de hamar rá lehet unni az egyhangú fotóhelyekre. Na meg persze nem is ez volt a célunk. :)

Miskolcról kifelé, a Szentpéteri kapun haladva, egy piros-fehér 256-os "okozott riadalmat", aminek következtében hamar a Tesco-parkolóban találtuk magunkat. 

KOY-958.

Ha már megálltunk, átmentünk az út túloldalára, a repülőtéri végállomásra is, mivel egy akkor még "újnak" számító ex-Kunságos 280-ast találtunk.

BPF-027.

Lemaradásban vagyunk, darálás következett 'Barcikáig. Azért útközben egy fotómegállás belefért Sajószentpéteren. :)

JIW-417, kukanapkor.

Barcikára érkezvén egyből a buszvéget céloztuk meg, ahol a beérkező autók napos-ajtótlanból kiválóak voltak. Egy körülbelül 40 percet töltöttünk itt, ahol találkoztunk egy és mással. :)

GEW-921

napivonat.jpg :D

BPH-466.
 
Következő célállomás: Ózd, a 26-os úton. A menetrendek.hu továbbra is izzott, de a legtöbb esetben csak az utolsó utáni pillanatban sikerült el is csípnünk az adott járatot. Ezért jó annak, aki nem vezet, mert csak kiugrik géppel a nyakában a (néha még guruló) autóból, és már fotózhat is. Ugye, Renccámvadász? :D
Putnokon azért, ha nem is szerencsés napállásnál, de a JOB-687-be belebotlottunk.

JOB-687.
 
Bánrévén, a vasútállomáson nagy sürgés-forgás volt. Úgy gondoltuk, hogy itt az ideje megejteni a napi vasútfotót is. Aztán a vasútállomás felé vezető úton találkoztunk ezzel:
 
 
napivonat.jpg most már tényleg pipa. :)

Bánréve után már meg se álltunk Ózdig azon belül is a Polgármesteri Hivatal parkolójáig, ahol az autót letettük. Majd átsétáltunk az autóbusz-állomásra, ahol tisztes távolságból figyeltük az eseményeket. 
 
 A Hajdú Volán egyetlen autópályás járatának első számú autója.

HLD-894 vágódik ki a buszvégről...

Ózdon egy órát töltöttünk el, aztán indultunk is vissza, hogy időben odaérjünk a berentei műszakváltáshoz. Visszafelé azért felcsaptam ismét határvadásznak és a Bánréve - Lénártfalva közötti piros vonalon megpihentünk kicsit. :)

Bánréve, országhatár. Műszaki pihenő...

Darálunk tovább Berente felé. Menetrendek.hu-n szerint jön velünk szembe valami... Király, van idő megállni, találtunk egy viszonylag napos-ajtótlan helyett... Ééééés:

Ja semmi. Csak egy Alfa...

Berente, Bányagépjavító üzem. A kocsit leraktuk és feltérképeztük a helyet. El is foglaltuk helyünket, majd vártunk. Nemsokára meg is érkeztek az autók, sorrendben: BHR-331, HYG-656, JMN-894. Utóbbiról álljon itt most egy kép.


Elindultunk Miskolc felé... Aztán Sajószentpéter végén eszünkbe jutott, hogy Edelénybe is akartunk mi menni... Lámsza, MOL-kútnál fordulunk, de mit látok a visszapillantóban?

 Az IFA mellett még az Ikarus a legerősebb jármű, mivel az is a sor elején megy... :)

Ez pedig már Edelény, ahol a BRU-108 indul épp Abodra.

Edelényben egy bő fél órát töltöttünk el, majd a délutáni eresztés után gyorsjáratként közlekedtünk Tiszaújvárosba, hogy ismét elcsípjük a Jabil-műszakváltást. 

Tiszaúji sorfal.

A Jabil-műszakváltásnak is alkonyodott már, nemcsak a kép készültekor, ugyanis 1 hónappal később már nem a Borsod Volán végezte a szállítást. Képünkön az ózdi HLD-893 tart hazafelé, a nappalos dolgozókkal.

Ezzel a képpel zárom beszámolót, köszönöm figyelmeteket! Nemsokára jövünk a következő résszel, ha a szomszéd is úgy akarja... :)