Az első autós túránk sikerén
felbuzdulva, Renccámvadásszal úgy döntöttünk, hogy ismét kocsiba
pattanunk és elindulunk a rendszámok után. :) 2014. szeptemberében egy
újabb borsodi utazást ejtettünk meg, célállomásunk ezúttal Kazincbarcika
- Ózd volt.
A már-már szokásos 0. napon bemelegítésként Balmazújvárosban kezdtünk, némi rendszám reményében. Sikerrel jártunk. :)
Benyókúton 211-est lőni, az ám igazi téma! :)
Az újvárosi helyijárat autója.
Index, fék, kiugrás, katt-katt, gyönyörködés, megyünk tovább...
Miután
bejártuk gyakorlatilag az összes utcát (kb. 40 km-t mentünk, csak a
városban!), hazafelé vettük az irányt, mivel másnap koránra volt az
ébresztő lebeszélve. Útközben még benéztünk a Balmazújvárosi úti ipari
parkba, némi hajdús maradék után keresgélve...
Másnap
4:30-kor kelés volt, bevásároltunk élelemmel a Lejlában, majd útnak
indultunk a 35-ös főúton. Első megállónk 6 óra környékén jött el,
Tiszaújvárosban. Ha már ekkorra ideértünk, miért ne néznénk meg a
Jabil-műszakváltást? :)
Indul a MIS-751 az éjszakás dolgozókkal Nyíregyházára.
Benéztünk az állomásra is, ahol találtunk egy DUM-082-t.
Utunkat
ezután folytattuk Miskolc felé, na de hogy ne érjünk oda túl hamar,
falujárózni kezdtünk. A muhi-elágazásnál lekanyarodva Ónod felé vettük
az irányt. Renccámvadász persze bőszen nézegette a menetrendek.hu-t,
hátha szembejön velünk valami jó kis 200-as. Nem is kellett sokat várni,
Sajópetrin meg is álltunk a Dózsa György utcában.
BPR-183.
A busz kilövése után már Miskolcot tűztük ki célul, de Kistokajban gyorsan meg is álltunk a napi Foot-Caros kocsiért.
LZZ-174, Kistokaj főutcáján.
Rio de Miskolcra érve aztán a nap is szépen kisütött, a Búza téren a fények is tökéletesek voltak.
GEX-481.
Fél
óránk állt rendelkezésre (ennyi aprónk volt parkolójegyre :D ), amit
szépen ki is használtunk a reggeli csúcsban. Akár egy napot is el
lehetne a Búzán tölteni a forgalom miatt, de hamar rá lehet unni az
egyhangú fotóhelyekre. Na meg persze nem is ez volt a célunk. :)
Miskolcról
kifelé, a Szentpéteri kapun haladva, egy piros-fehér 256-os "okozott
riadalmat", aminek következtében hamar a Tesco-parkolóban találtuk
magunkat.
KOY-958.
Ha
már megálltunk, átmentünk az út túloldalára, a repülőtéri végállomásra
is, mivel egy akkor még "újnak" számító ex-Kunságos 280-ast találtunk.
BPF-027.
Lemaradásban vagyunk, darálás következett 'Barcikáig. Azért útközben egy fotómegállás belefért Sajószentpéteren. :)
JIW-417, kukanapkor.
Barcikára
érkezvén egyből a buszvéget céloztuk meg, ahol a beérkező autók
napos-ajtótlanból kiválóak voltak. Egy körülbelül 40 percet töltöttünk
itt, ahol találkoztunk egy és mással. :)
GEW-921
napivonat.jpg :D
BPH-466.
Következő
célállomás: Ózd, a 26-os úton. A menetrendek.hu továbbra is izzott, de a
legtöbb esetben csak az utolsó utáni pillanatban sikerült el is
csípnünk az adott járatot. Ezért jó annak, aki nem vezet, mert csak
kiugrik géppel a nyakában a (néha még guruló) autóból, és már fotózhat
is. Ugye, Renccámvadász? :D
Putnokon azért, ha nem is szerencsés napállásnál, de a JOB-687-be belebotlottunk.
JOB-687.
Bánrévén,
a vasútállomáson nagy sürgés-forgás volt. Úgy gondoltuk, hogy itt az
ideje megejteni a napi vasútfotót is. Aztán a vasútállomás felé vezető
úton találkoztunk ezzel:
napivonat.jpg most már tényleg pipa. :)
Bánréve
után már meg se álltunk Ózdig azon belül is a Polgármesteri Hivatal
parkolójáig, ahol az autót letettük. Majd átsétáltunk az
autóbusz-állomásra, ahol tisztes távolságból figyeltük az eseményeket.
A Hajdú Volán egyetlen autópályás járatának első számú autója.
HLD-894 vágódik ki a buszvégről...
Ózdon
egy órát töltöttünk el, aztán indultunk is vissza, hogy időben
odaérjünk a berentei műszakváltáshoz. Visszafelé azért felcsaptam ismét
határvadásznak és a Bánréve - Lénártfalva közötti piros vonalon
megpihentünk kicsit. :)
Bánréve, országhatár. Műszaki pihenő...
Darálunk
tovább Berente felé. Menetrendek.hu-n szerint jön velünk szembe
valami... Király, van idő megállni, találtunk egy viszonylag
napos-ajtótlan helyett... Ééééés:
Ja semmi. Csak egy Alfa...
Berente,
Bányagépjavító üzem. A kocsit leraktuk és feltérképeztük a helyet. El
is foglaltuk helyünket, majd vártunk. Nemsokára meg is érkeztek az
autók, sorrendben: BHR-331, HYG-656, JMN-894. Utóbbiról álljon itt most
egy kép.
Elindultunk
Miskolc felé... Aztán Sajószentpéter végén eszünkbe jutott, hogy
Edelénybe is akartunk mi menni... Lámsza, MOL-kútnál fordulunk, de mit
látok a visszapillantóban?
Az IFA mellett még az Ikarus a legerősebb jármű, mivel az is a sor elején megy... :)
Ez pedig már Edelény, ahol a BRU-108 indul épp Abodra.
Edelényben
egy bő fél órát töltöttünk el, majd a délutáni eresztés után
gyorsjáratként közlekedtünk Tiszaújvárosba, hogy ismét elcsípjük a
Jabil-műszakváltást.
Tiszaúji sorfal.
A Jabil-műszakváltásnak is alkonyodott már, nemcsak a kép készültekor, ugyanis 1 hónappal később már nem a Borsod Volán végezte a szállítást. Képünkön az ózdi HLD-893 tart hazafelé, a nappalos dolgozókkal.
Ezzel a képpel zárom beszámolót, köszönöm figyelmeteket! Nemsokára jövünk a következő résszel, ha a szomszéd is úgy akarja... :)