Itt a tavasz, a jó idő, csicseregnek a madarak, előjöttek a motorosok, a lányokon egyre kevesebb ruha van. Egyre hamarabb világosodik, egyre később sötétedik. Minden adott egy tavaszi kocsikázáshoz. :) Persze előjöttek a rend őrei is, akik újabban minden utcasarkon, pihenőhelyen Védával figyelnek, úgyhogy csak óvatosan azokkal a pedálokkal. :)
Egy napsütéses szép reggelen úgy döntöttem, hogy ideje egy kicsit kimozdulni. Fényképezés nem nagyon volt mostanában, úgyhogy elő a gépet szekrényből, és indulás. Nem volt végcélom, úgyhogy csak úgy nekivágtam, amerre vitt az út. :)
Egy napsütéses szép reggelen úgy döntöttem, hogy ideje egy kicsit kimozdulni. Fényképezés nem nagyon volt mostanában, úgyhogy elő a gépet szekrényből, és indulás. Nem volt végcélom, úgyhogy csak úgy nekivágtam, amerre vitt az út. :)
Elsőnek Hajdúböszörményben álltam meg, de mivel odafelé menet minden jó kocsi elhagyta a hajdú várost, egy Jelcz kivételével nem sok fotótéma akadt.
Egy kicsit nagyobb tempóra vágytam, mint 90, ezért az év elején vásárolt megyematricát kihasználva, 10 percen belül már az M35-ös autópályán haladtam tovább, Budapest felé. (Nem, nem kötöttem ki ott... :) ). A böszörményi és görbeházi pihenőben bizony már ott volt az élesben üzemelő Véda. Polgárnál, az Archeoparknál végül lejöttem a pályáról, szétnézni itt is.
Az SL222-es MAN-okra való lökössel szerelt IRV-231, a vasútállomásnál. Régóta hiányzott már, de sajnos a szembesütő nap miatt csak így lett meg.
Bent a központban csend és kihaltság volt. Na meg a tiszaújvárosiak mára már egyetlen 256-osa, BPH-390. Mennyire élveztem az ezzel való utazást anno... :)
Ha már Polgárig eljutottam, akkor bűn lett volna, ha Tiszaújvárosba nem ugrok át. Végül közel 80 km megtétele után, megálltam tiszaújvárosi Autóbusz-állomásnál, ahol végülis kitűztem a végcélt. :) Egy teljesen más világ van itt, pedig csak egy megyehatárt léptem át. Magamban gondolkodtam, hogy debreceni buszfotósként miért kell gyakorlatilag a szomszéd megyébe lépnem, ha még számomra érdekes kocsikat akarok látni... Változnak az idők...
LTN-704 indul Miskolcra.
Az egyetlen Volános E91-es a Borsod Volán kötelékébe tartozott, és Tiszaújvárosban dolgozott, a szederkényi helyijáraton. A kocsi már rendszám nélkül áll a telephelyen, és selejtezésre vár. Helyére kis-Credo jött...
HTR-840, logóitól megszabadulva indul helyből, Miskolcra.
Egy újabb Miskolcra menő kocsi, de ezúttal Debrecenből érkező. MLG-012.
A hajdúsági, szoboszlói telephelyes HCA-744 honába vágtat.
Noha nem voltak jó fényviszonyok bent az állomáson, a GMX-684 szinte könyörgött a fotóért... :)
JMN-958 a telepről érkezik a buszvégre, hogy a már kitáblázott Mezőcsátra induljon, járatban.
Egy maszek Neoplant is találtam. Nyíregyről már megvan. :)
JMN-895.
Kezdtem éhes lenni, kaját meg nem hoztam magammal. Otthon már várt rám a bolognai, úgyhogy szépen, nyugodtan útnak indultam. Azért még csak beszaladtam Polgárra, hátha látok még valamit.
Igen, egy IEV-410-et. Sok ilyen SL223-as hiányzó még nekem, amelyek valamely megyehatár közeli faluban kinnalvósak. Előbb-utóbb mindegyik lencsevégre kerül. :)
Délelőtt sikertelenül jártam Böszörményben, úgyhogy muszáj volt még itt is lejönnöm a pályáról. Végre élénkebb volt a forgalom. :)
KXW-189 indul Debrecenbe.
Pródnál, a pályán már láttam a CLK-443-at, úgyhogy őt mindenképpen el kellett, hogy csípjem. Elvégre már nem sokáig számolnak már vele Miskolcon, társa, a 445-ös már leállításra került... Azt hiszem, a nap képe lett. :)
Böszörményben a helyi kukáscég végzi a személyszállítást, 4 autóbusszal. 2 ilyen Credoja van a cégnek, amik gyakorlatilag a fordásak. De van náluk még egy 260-as tartalékban, valamint az egykori Hajdú Volános HDA-015-ös szóló Rába...
Igen, itt a tavasz... :) Ezzel a képpel szeretném zárni eme rövidke posztot, nemsokára egy újabb autóstúra beszámolójával jelentkezünk, ha a szomszédblog is úgy akarja... :) Sziasztok!